Onderstaand volgt een selectie van marketingprojecten die door OV idee zijn uitgevoerd.
OV Marketingmix: de P van Progressie Resultaten en uitdagingen na 10 jaar marktwerking binnen het OV. Beschrijving van de ontwikkelingen op basis van desk-research, een verdiepende analyse van de OV-Klantenbarometer en een representatief onderzoek onder de Nederlandse bevolking. In opdracht van Kennisplatform Verkeer en Vervoer (KpVV/CROW). OV-jongerenmarketing: Van uitstroom naar behoud Beschrijving van bestaande en ontwikkeling van nieuwe instrumenten gericht op het stimuleren van jongeren tot OV-gebruik en het behoud van bestaande reizigers. In opdracht van Kennisplatform Verkeer en Vervoer (KpVV/CROW). Marketingplatform Openbaar Vervoer Stadsregio Rotterdam Ondersteuning van het platform van de gezamenlijke vervoerders bij het marketingbeleid en de inzet en evaluatie van marketinginstrumenten. OV bestemmingsmarketing vanuit lokaal perspectief Uitwerking van het concept OV-bestemmingsmarketing: stimulering OV-gebruik door koppeling regionale attracties aan OV-reisadvies. Pilot in twee wijken in Den Haag. Ontwikkeling campagne en uitwerken van afzonderlijke acties i.s.m. communicatiebureau. Meerjaren Marketingvisie Stadsregio Rotterdam Schrijven van de Meerjaren Marketingvisie Openbaar Vervoer voor de Stadsregio Rotterdam: “Verbinden & Vermarkten”. Aanbesteden van klanttevredenheid Het bestek als instrument voor innovatie en productverbetering in het Openbaar Vervoer. Onderzoek onder concessieverleners en presentatie op de OV-Netwerkdag van het KpVV. |