De kwaliteit van de dienstverlening wordt in belangrijke mate bepaald door de medewerkers van het vervoersbedrijf: in het bijzonder door de chauffeurs en het andere personeel dat direct betrokken is bij de exploitatie.
Hoewel het verband misschien niet altijd direct zichtbaar is, zal een grotere tevredenheid van de medewerkers leiden tot een grotere tevredenheid van reizigers. Tevreden medewerkers zijn gewoon meer gemotiveerd om goed te presteren en iets extra's te doen voor de klant. |
Inzicht in de tevredenheid en de werkbeleving van medewerkers helpt het vervoersbedrijf om pijnpunten en onwenselijke situaties op te sporen en om heel gericht verbeteringen door te voeren. Ook verschaft het de mogelijkheid om eventuele verschillen te ontdekken tussen concessies, vestigingen of functiegroepen. De uitkomsten van het onderzoek hebben op ieder bedrijfsniveau hun waarde en kunnen direct worden gebruikt.
Bij het medewerkersonderzoek door OV idee is de anonimiteit van de deelnemers altijd volledig gegarandeerd. De wijze waarop wordt omgegaan met persoonlijke gegevens wordt vastgelegd in een bewerkersovereenkomst. |