Onderstaand volgt een selectie van monitoringprojecten die door OV idee zijn uitgevoerd of in uitvoering zijn.
Periodiek onderzoek klanttevredenheid Onderzoek door middel van een internetvragenlijst onder geregistreerde reizigers (per concessie) naar de tevredenheid over de dienstverlening en de bestaande verbeterprioriteiten op basis van een gestandaardiseerde vragenlijst. Kwaliteitsmonitoring door reizigers Ontwikkeling van een systeem (functioneel ontwerp) voor periodieke kwaliteitsmeting: beoordeling van individuele ritten door vaste reizigers met behulp van een app op de smartphone. Begeleiding bij de implementatie (processen, databases, rapportages). Monitor reisinformatie regionale treinen Ontwikkelen en uitvoeren van een instrument gericht op het monitoren van de kwaliteit van de actuele reisinformatie voor reizigers op de regionale spoorlijnen. Werving deelnemers, panelbeheer, periodiek onderzoek, analyse en rapportage. Circa 2.500 reizigers per kwartaal. Monitor Klantacceptatie OV-chipkaart Begeleiding bij de opzet, uitvoering en rapportages van de Monitor Klantacceptatie V-chipkaart (Ministerie I&M). Kwaliteitsmonitor dienstverlening verkooppunten Periodiek onderzoek naar de kwaliteit van de dienstverlening door medewerkers van de verkoop- en informatieloketten door de inzet van Mystery Guests. Mystery Guest onderzoek busritten Periodiek onderzoek door middel van Mystery Guests naar de kwaliteit van de haltes en de busreis op basis van een gestandaardiseerde lijst met kwaliteitsaspecten. Representatieve steekproef ritten, bussen en haltes. Tevredenheidsonderzoek concessieverlener Periodiek onderzoek naar de tevredenheid van de concessieverlener (opdrachtgever) over de samenwerking met de medewerkers van het vervoerbedrijf gericht op circa 15 aspecten binnen de samenwerking en de belangrijkste verbeterprioriteiten. |